fbpx

სანამ გაიზრდები – სემ ალტმანი

სტარტაპები

სანამ გაიზრდები – სემ ალტმანი

სტარტაპები განისაზღვრება ზრდით, მაგრამ დიდი კომპანიის შესაქმნელად პირველი ნაბიჯი მხოლოდ ზრდისთვის არ უნდა გადადგათ. თუ თქვენ კონცენტრაციას პროდუქტის შექმნამდე ზრდაზე გაამახვილებთ, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ წარმატებას მიაღწევთ.

 

მე ეს ადრეც ვთქვი, მაგრამ გამეორება აუცილებელია – ბევრი დამფუძნებელი აზიანებს თავის კომპანიას იმით, რომ ძალიან ადრე ამახვილებს ყურადღებას ზრდაზე.

მე არ ვამბობ, რომ საერთოდ არ გაიზარდოთ – ხალხის მოზიდვა, გამოიყენონ თქვენი პროდუქტი, თუნდაც მისი ადრეული ფორმით, დაგეხმარებათ უკეთ გაიგოთ, რა სურთ თქვენს მომხმარებლებს. მაგრამ ზრდაზე ზედმეტად ფოკუსირება, სანამ არ ააშენებთ იმას, რაც ხალხს უყვარს, არ მოგცემთ წარმატებული კომპანიის შექმნის საშუალებას. თქვენ შეგიძლიათ აიძულოთ მომხმარებლები შემოვიდნენ თქვენს კარში, მაგრამ ისინი არ დარჩებიან და, სავარაუდოდ, არც დაბრუნდებიან.

პირველ რიგში, თუკი დარწმუნდებით, რომ თქვენი პროდუქტი მოსწონთ მომხმარებლებს, მისი განვითარდება ბევრად უფრო ადვილი იქნება. შედეგად შენარჩუნებული მომხმარებლები სხვებს ეტყვიან თქვენს პროდუქტზე და ის უფრო პოპულარული გახდა. თქვენი მომხმარებლები არსებითად გახდებიან თქვენთვის უფასო მარკეტინგისა და გაყიდვების ძალა. გიგანტური კომპანიის შექმნის შანსები გაცილებით მაღალია, როდესაც თქვენ გაქვთ პროდუქტი, რომელიც ასეთი სისწრაფით ვრცელდება.

მაგალითად, Facebook-ს ჰქონდა პროდუქტი, რომელზეც ხალხი თავიდანვე აკვიატებულად საუბრობდა. Airbnb-ი 1000 დღის განმავლობაში არ მუშაობდა, სანამ გზას არ იპოვიდა, თუ როგორ გაეხადა პროდუქტი მომხმარებლებისთვის სასურველი. მას შემდეგ რაც მათ ეს მოიფიქრეს, ის ძალიან სწრაფად გაიზარდა, როგორც კომპანია.

ეს ასევე ეხება საწარმოებსა და ტექნოლოგიურ კომპანიებსაც – გაყიდვების პროცესი ბევრად უფრო ადვილი ხდება, როდესაც ინფორმაცია ვრცელდება, რომ რასაც აკეთებთ, შესანიშნავია.

თუ თქვენს პროდუქტი არ მოსწონს ხალხს, შეიძლება რამდენიმე მომხმარებელი გყავდეთ, მაგრამ ზრდა მოგვიანებით გართულდება. თქვენ მოგიწევთ დაეყრდნოთ არაორგანულ საშუალებებს, როგორიცაა რეკლამა, მარკეტინგი ან PR თქვენი ზრდის შესანარჩუნებლად და ამის შენარჩუნება ძალიან რთულია.

ასე რომ, თუ უკვე ზრდით კომპანიას საშუალო პროდუქტის ირგვლივ, გამოასწორეთ ეს ახლა. ნუ ეცდებით პრობლემის თავიდან აცილებას ზრდისთვის კაპიტალის მოზიდვით – პრობლემები კვლავ იქნება.

და თუ ახლახან იწყებთ, დაუთმეთ დრო იმას, რომ შექმნათ პროდუქტი, რომელიც თქვენს მომხმარებლებს ეყვარებათ. როდესაც ისინი აქტიურად დაიწყებენ თქვენი პროდუქტის მეგობრებისთვის შეთავაზებას, მიხვდებით, რომ თქვენ სწორ ადგილას ხართ.

რუბრიკის წარმდგენია
Alte

Share this post