რა არის Phygital NFT და როგორ მუშაობს ის?
Non-Fungible Token-მა (NFT) თავისი სახელი მოიპოვა ბლოკჩეინის ტექნოლოგიით მხარდაჭერილ ყველაზე წარმატებულ პროექტებს შორის. მისი წარმატება დიდწილად შეიძლება მიეკუთვნოს კონტენტის შემქმნელებს, რომლებიც არ ჩერდებიან და დაუსრულებლად ქმნიან უნიკალურ NFT-ებს. NFT-ის გაჩენის შემდეგ, კრეატორებმა შემოიღეს რამდენიმე განახლება და მოდიფიკაცია NFT ლანდშაფტისთვის ღირებულების შესამატებლად. ერთ-ერთი ასეთი კონცეფციაა ფიზიკურ-ციფრული NFT, იგივე Phygital NFT.
რა არის ფიჯიტალი?
Phygital ეხება ფიზიკურ ან რეალურ სამყაროში არსებულ ნივთებს, რომლებსაც აქვს როგორც ციფრული ნიშნები, ისე – რეალური სამყაროს ნიშნებიც. „ფიჯიტალი“ არის კომპოზიტური სიტყვა, რომელიც მომდინარეობს „ფიზიკური და ციფრული“-დან, რათა ასახოს და დაამყაროს სინერგია ფიზიკურ სამყაროსა და დეცენტრალიზებულ სივრცეს შორის. გარდა ამისა, Phygital NFTs ან Phygital აქტივები აერთიანებს ორმაგ მახასიათებლებს NFT უნიკალურობის ახალი დონის დასადგენად.
ფიჯიტალური კონცეფციების გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვაგვარად, მაგრამ დეცენტრალიზებულ სივრცეში ეს გზას უხსნის რევოლუციურ NFT ინფრასტრუქტურას. ფიზიკური ნივთის ტოკენიზაცია ემსახურება საკუთრების დამადასტურებელ სარეზერვო ასლს, რომელიც ჩაწერილია ბლოკჩეინზე. გარდა ამისა, Phygital მიზნად ისახავს დეცენტრალიზებული გამოცდილების შემოტანას ფიზიკურ სამყაროში.
როგორ მუშაობს Phygital NFT?
როგორც უკვე აღვნიშნეთ, Phygital NFT ორმხრივია. ციფრულ სივრცეში მას აქვს ციფრული ფორმატი, რომელიც ჩამოყალიბებულია ბლოკჩეინ ქსელზე ჭკვიანი კონტრაქტის საშუალებით. ფიზიკურ სამყაროში ყოფნისას მას აქვს შესაბამისი ფიზიკური აქტივი. ჰეტეროგენულ სფეროებში ორივე ელემენტი დაკავშირებულია უნიკალურ იდენტიფიკატორთან, როგორიცაა QR კოდის ტეგი ან ჩაშენებული მიკროჩიპი.
მაგალითად, შემქმნელს შეუძლია, დააკავშიროს მაჯის საათი NFT ბლოკჩეინ ქსელში და ჰქონდეს შესაბამისი ფიზიკური საათი, რომელიც დაკავშირებულია NFT-თან. ასეთ შემთხვევაში, ფიზიკური ელემენტის შტრიხ-კოდი ან QR კოდი შეიძლება ჩართული იყოს NFT-ის მახასიათებლებში, რათა შეაერთოს ორი აქტივი. საკმაოდ ბევრ ცნობილ ბრენდს აქვს NFT-ები, რომლებიც მხარდაჭერილია რეალური სამყაროს აქტივებით ან კომუნალური საშუალებებით, მათ შორის VeeFriends, Azuki, Franck Muller, RTFKT, GAP, Adidas და სხვა.
ფიჯიტალური NFT-ების სახეები
Phygital NFT-ები შეიძლება არსებობდეს სხვადასხვა ფორმით, მათ შორის ხელოვნების, კოლექციონირების, დიზაინერული ხელსაწყოების, მოდის აქსესუარების და ტანსაცმლის ჩათვლით. ეს უკანასკნელი კი ყველაზე პოპულარულია. Phygital NFT-ების რამდენიმე მაგალითი მოდის სექტორში მოიცავს: მაჯის საათებს, ტანსაცმელს, ბოტასებს და ა.შ
Phygital NFT-ების უპირატესობები
Phygital NFT-ებს შეუძლიათ, ყალბი ნივთების გავრცელება შეაჩერონ.
ფალსიფიკატორები არაფრით შეჩერდებიან ცნობილი ბრენდების პროდუქციის მიბაძვის მიზნით. Phygital NFT-ების გამოჩენა მოაგვარებს ამ დისბალანსს, რადგან თითოეული ელემენტის შემოწმება შესაძლებელია ბლოკჩეინის ქსელებში. მაგალითად, ვინმესთვის რთული იქნება ყალბი GAP ჰუდის გაყიდვა NFT-ად ან ფიზიკურ ჰუდის სახით, რადგან მას ეყოლება ანალოგი, რომელიც დარჩება სრულად შემოწმებადი ბლოკჩეინის ქსელში. ასევე:
Phygital NFT-ები გააფართოვებს ბრენდის მომხმარებელთა ბაზას.
Phygital NFT-ების გამოჩენა საშუალებას აძლევს რამდენიმე ბრენდს დაუკავშირდეს უფრო მეტ პოტენციურ მომხმარებელს, განსაკუთრებით დეცენტრალიზებულ სივრცეში. ბრენდები, რომლებიც მიიღებენ ამ კონცეფციას, მოიპოვებენ მეტ მომხმარებელს და მიაღწევენ უფრო ფართო სამიზნე აუდიტორიას.
Phygital NFT-ები ამატებს მეტ კომუნალურ მომსახურებას როგორც ციფრულ, ასევე ფიზიკურ აქტივებს.
ის ასევე ხსნის Phygital ნივთებს სხვა ჰეტეროგენულ ბრენდებთან ან ნივთებთან თანამშრომლობისთვის.
დასკვნა
Phygital NFT-ებმა გზა გაუხსნეს NFT გამოყენების დამატებით შემთხვევებს, მათი სარგებლიანობის გაფართოვებით ფიზიკურ სამყაროში. გარდა ამისა, ბრენდებს ასევე შეუძლიათ დააჯილდოვონ თავიანთი ერთგული მომხმარებლები NFT-ებით, მათ ფიზიკურ პროდუქტებზე შესაბამისი NFT-ების შეყვანით, როგორც ამას აკეთებს Givenchy.